Kicsi Ajándék

Az első babámmal való várandósságom, majd a kistesó tervezésének, útjának története.

Óra

Kommentek

  • iluska: Szervusz, hogy vagytok? Már biztosan megszületett a baba. (2008.09.09. 09:45) Pesti út és nst
  • Pepi: Szia! Ha voltál nálam és tetszett valamelyik babalemez, de nem tudod letölteni, dobj egy email cím... (2008.07.14. 21:41) Most meg a nagy riadalom
  • Évi: Ja, és Andris is bent lesz a szülésnél! (2008.07.02. 23:37) A folytatás
  • iluska: nagyon régen olvastalak, ma valahogy eszembe jutottál, és felmentem a blogolra. ahonnan ide átjött... (2008.05.20. 14:12) Megvagyuk :)
  • Dóri: Évica hová tűntél??? (2008.04.16. 17:04) Genetikai ultrahang

Statisztika

RSS

Megkésve bár

2008.02.24. 16:30 - Évke

Címkék: fejlődés étkezés kismamatorna

Szóval megkésve bár, de betöltöttük a 15. hetet: 13,5 cm és 100 g. Kezd nőni a haja. Hallja az őt körülvevő hangokat, az anyja szívverését, gyomrának korgását, sőt a kívülről beszűrődő zajokat is.
A hallására apellálva a kis drágámnak, kérdezgettem tőle, hogy mi a neve, hátha megkönnyíti a dolgunkat, de nem válaszolt. Azért még nem adtam fel  :)

És már a 16. hétben vagyunk(két nap híján betöltöttük): A baba 16 cm és 135 g. Selymes pihe kezd nőni a bőrén. Sokat mozog, ezt érezheti is az a mama, aki már szült (szóval én még nem érzem, de már alig várom! Ha csak eszembe jut,  hogy ott mocorog és érezhetem!! Jaj, fantaszikus gondolat!). Kialakulnak a baba izületei, csontjai is fejlődni kezdenek. Már tudja szopni az ujját. A nemi szervek már elég fejlettek ahhoz, hogy neme egyértelmű legyen, de az ultrahangos vizsgálattal még nem állapítható meg teljes pontossággal (hátha majd március 11-én, a következő ultrahangon - 18. hétben - már fény derül a nagy titokra!). A baba szempillája is kinő, arcát és testét pedig finom szőr borítja. Bőre még olyan vékony, hogy átlátszanak rajta a véredények.

A testsúlygyarapodásom megindult, úgyhogy igyekszem többet mozogni - ami jól is esik - és némi Norbi féle étkezési elveket bevezetni. Több gyümölcsöt eszem, nagyon finom almát sikerült beszerezni, meg sok tojást, húsféléket, leveseket, főzeléket. Persze nem maradnak ki a tejtermékek sem, ezekből az édeseket reggelire eszem, meg azért kakaóscsiga is befigyel olykor. Ezek a kaják azért jók, mert csak kiveszem a hűtőből, vagy megveszem a boltban, hétközben reggel többre nincs időm. Persze ezen étrendi változtatások egy részét már korábban bevezettem.
És kismamatornázok is, bár nem reklám, de Rubint Rékával. Meg kipróbáltam Kállai Ildikót is, de szerintem azt csak a 3. trimeszterben fogom csinálni, mert bár jól átmozgat, de kevés. Nagy pocakkal viszont bőven elég lesz.
No meg beszereztem még egy dvd-t. Erre azért volt szükség, mert azon légzéstechnika és relaxációs gyakorlatok is vannak.



A bejegyzés trackback címe:

https://kicsiajandek.blog.hu/api/trackback/id/tr22352610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása