Kicsi Ajándék

Az első babámmal való várandósságom, majd a kistesó tervezésének, útjának története.

Óra

Kommentek

  • iluska: Szervusz, hogy vagytok? Már biztosan megszületett a baba. (2008.09.09. 09:45) Pesti út és nst
  • Pepi: Szia! Ha voltál nálam és tetszett valamelyik babalemez, de nem tudod letölteni, dobj egy email cím... (2008.07.14. 21:41) Most meg a nagy riadalom
  • Évi: Ja, és Andris is bent lesz a szülésnél! (2008.07.02. 23:37) A folytatás
  • iluska: nagyon régen olvastalak, ma valahogy eszembe jutottál, és felmentem a blogolra. ahonnan ide átjött... (2008.05.20. 14:12) Megvagyuk :)
  • Dóri: Évica hová tűntél??? (2008.04.16. 17:04) Genetikai ultrahang

Statisztika

RSS

Ígéretemhez híven, ma is itt :)

2008.06.22. 22:12 - Évke

Címkék: történet fejlődés

Ez történt a 27. héten: A baba 36 cm és 900 gramm, súlya elkezd újból gyarapodni, mivel most indul az újabb növekedési roham. Most először nyitja ki a szemét és képes pislogni. Valószínűleg érzékeli a fényeket.

No és a 28. hét: A baba már 37 cm és 1 kg.Szemei néha nyitva vannak, és egyre inkább képes fókuszálni. A magzat tüdeje még mindig nem teljesen fejlődött ki, nem jelent meg az a felületi anyag, amely megakadályozza, hogy a levegővételek között a tüdő összeessen. Azonban, ha mégis most születne meg, orvosi ellátás mellett már nagy esélye van az életben maradásra. Bőre vörös és ráncos. Az agy egyre fejlettebb, mérete jelentősen megnövekszik, és egyre összetettebb. Ilyenkor a baba már nemcsak érzékeli a fájdalmat, de reagál is rá. Ízlelése sokkal finomabb, mint az újszülötteknek, mivel sokkal több ízlelőbimbója van még. Most már a papa is érezheti a mozgását, sőt egyes akciói szemmel is láthatóak (Nálunk Andris gyakorlatilag már a kezdetektől érezte a baba mozgását!).

Azt hiszem, a 27. héttől jöttem el táppénzre. Az első héten még egyáltalán nem tudtam pihenni, szombaton mondtam is apukámnak, hogy még fáradtabb vagyok, mint korábban, egész nap kóvályogtam csak. Csodálkoztam is, hogy ennyire ki vagyok ütve, mert azért a munkában nem terheltek le egyáltalán. Igaz, már az kifárasztott, hogy reggel nem aludhattam addig, ameddig szerettem volna. Szóval jó itthon, sokat pihenek azóta is, ha kicsit többet nyüzsgök, hamar elfáradok, és a nap bármely szakában képes vagyok aludni.

Anikónak nagyon tetszett a dolog, ezért leírom. Korábban nem tudtam tv-re aludni, nagyon zavart. Mióta várom a babát, viszont nagyon szeretek úgy elaludni, elszunyókálni, hogy megy a tv. De akármi nem jó ám!! Jó műsor kell, hogy legyen. Legjobban a dircovery-s, vagy spektrumos állatos, vagy tudományos műsorokat szeretem :), de a sorozatok is megteszik :)



A bejegyzés trackback címe:

https://kicsiajandek.blog.hu/api/trackback/id/tr49534243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása